Vi söker Gästservicepersonal till 2019-års högsäsong

Nordens Ark är en ideell stiftelse som arbetar för att ge utrotningshotade djur en framtid. Vi bedriver naturvård, uppfödning, forskning och utbildning samt arbetar med att sprida kunskap om biologisk mångfald. Djurparken är öppen årets alla dagar och besöks årligen av ca 120 000 personer. Med eget 90-konto står Nordens Ark under Svensk Insamlingskontrolls tillsyn och finansieras av gåvor, fondmedel, entréer, samarbetspartners, hotell- och konferens, restaurang samt utbildning.

För att trivas och lyckas i uppdraget på Nordens Ark utför du ditt arbete med stort engagemang, är självgående, planerar och driver frågor inom ditt ansvarsområde. Du är utvecklingsinriktad och initiativrik och trivs i en verksamhet där behov och förutsättningar kan växla snabbt. Du är duktig på att organisera och prioritera samt ser värdet i alla arbetsuppgifter, ingen uppgift är mindre värd och du tar ansvar för resultatet. 

Övergripande syfte med tjänsten
Nordens Arks mål är att bevara och rädda hotade arter. För att nå dit måste vi inspirera och engagerar våra besökare till att delta i det arbetet. Vi tror att människor som får möta vilda djur och personal som brinner för den målsättningen får ett djupare intresse i att delta i det arbetet. I mötet med parkens gäster levererar du oklanderlig service och ger varje besökare en minnesvärd upplevelse. Vi letar efter Gästservicepersonal som kan arbeta i våra entréluckor, sälja våra fina varor i vår butik samt bemöta och hjälpa våra gäster i receptionen. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Gästservicepersonal är din främsta arbetsuppgift att ge våra gäster den bästa servicen. Genom att hälsa besökarna välkomna i entréluckan, checka in och ut våra hotellgäster och hantera diverse bokningar samt sälja våra fina produkter i vår butik ger du gästen ett minnesvärt besök på Nordens Ark. Varje besökare är unik för Nordens Ark och med rätt service och bemötande ger du våra besökare en skräddarsydd upplevelse efter just deras önskemål. Att göra det lilla extra för parkens besökare är en självklarhet för dig. Du ser till att vara påläst om parkens arbete och aktiviteter så att du kan rådge och inspirera dina besökare.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är utåtriktad, positiv och har hög social kompetens. Tjänsten kräver att du är noggrann och ansvarsfull och säkerställer att gästen får den upplevelse som gästen förväntar sig. Arbetet är förlagt till den tid på året då vår verksamhet är som mest hektisk. Det krävs därför att man är flexibel och snabbt kan hantera olika situationer, men samtidigt vara stabil och behålla lugnet och vara professionell i pressade lägen. Du är en uppskattad medarbetare som sprider glädje och är ödmjuk.

Utbildning & erfarenhet
Vi ser gärna att du har en serviceinriktad gymnasieutbildning som pågår eller är avslutad. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter samt arbetsuppgifter som kräver ett oklanderligt gästbemötande. Vi ser även att du som söker har kassavana. Erfarenhet av bokningssystem, gärna systemet Hotsoft är ett stort plus.
Du behärskar både det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift, kan du dessutom tala ett tredje språk är det meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Då tjänsten innefattar hantering av pengar är det ett krav att du är minst 16 år gammal.

Anställningsform: Säsongsanställning
Sysselsättningsgrad: Varierande, vi erbjuder både heltid- och deltidstjänster
Startdatum: Maj 2019
Kvälls- och helgtjänstgöring: Ja
Lön: Enligt kollektivavtal
Sista ansökningsdag: 30/4 2019, dock sker urval löpande så var snäll och skicka in din ansökan snarast möjligt.
Kontaktperson: Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta vänligen HR Ansvarig på Nordens Ark slinda.gadd@nordensark.se.

Så här gör du för att söka tjänsten: Var snäll och fyll i formuläret där du bifogar CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!